A kreativitás, a kooperáció, a kommunikáció és a kritikai gondolkodás fejlesztése játékos formában hatékonyabb, a tankönyv pedig csak egy eszköz mindehhez. Éppen ezért fontos a pedagógusok szemléletformálása – véli Dr. Pompor Zoltán, a Református Tananyagfejlesztő Csoport szakmai vezetője.
2020 őszétől hat magyarországi református iskolában 3D nyomtatókkal és más digitális megmunkálóeszközökkel felszerelt digitális közösségi alkotóműhely jön létre, a fejlesztésben résztvevő pedagógusok pedig alkotópedagógiai továbbképzést és tananyagokat kapnak.
Eredményt hirdettek a „Peregrin – Az elveszett adatok nyomában" című Kárpát-medencei református iskolatörténeti vetélkedőn: az interneten zajló versenyen több mint nyolcszáz diák és mentor vett részt, a legügyesebbek január 25-én vehették át díjaikat egyházunk Zsinati Székházában.
Elrepült egy újabb izgalmas tanév sok örömmel, kalanddal, küzdelemmel, emlékkel. A legnagyobb öröm számunkra, a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkatársai számára az volt, amikor találkozhattunk az intézmények vezetőivel, fenntartóival, pedagógusaival.
Idén egy látványos számítógépes kalandjátékkal indítjuk majd a reformáció hónapját. Ősztől a Kárpát-medence bármely református iskolájából nevezhetnek a Peregrin című online versenyre a 7-10. évfolyamos diákokból álló csapatok, akik mentortanáraik közreműködésével játékos formában mélyíthetik el a református iskolák hagyományairól szóló ismereteiket.
Nyolc hónap alatt 382 diák küldött válaszokat a Református Tananyagfejlesztő Csoport olvasópályázatának kreatív feladataira. A legjobb 30 diák és kísérőtanárának jutalma egy négynapos olvasótábori részvétel a nőtincsi Seholsziget élményparkba.
A Református Tananyagfejlesztő Csoport digitális tananyagfejlesztési folyamatáról és a tesztelési eredményekről Dr. Dringó-Horváth Idával, a Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Karának egyetemi docensével beszélgettünk.
A tavalyihoz hasonlóan Miskolcon rendezték meg a Református Tananyagfejlesztő Csoport országos konferenciáját és jó gyakorlat börzéjét. A november 16-i és 17-i rendezvény fókuszába idén a természettudományos oktatás került.
Hogyan segíti a pedagógusokat a készülő művészettörténeti tanári kézikönyv? Erről és a vizuális nevelésben megjelenő református tartalmakról kérdeztük Molnárné Ötvös Tündét, a Debreceni Református Kollégium Gimnáziumának tanárát, a Református Tananyagfejlesztő Csoport vizuális neveléshez kapcsolódó helyzetelemző munkacsoport vezetőjét.
Szakmai tapasztalatcserére hívják a református pedagógusokat ősszel: a Református Tananyagfejlesztő Csoport több konferenciát is szervez a következő tanévben, a jó gyakorlatok mellett bemutatják a készülő tananyagtárat is. 2018. őszi-téli programajánló.
Sikeresen zajlott le a „Református többlet az oktatásban” című konferencia és jó gyakorlat börze 2017. 11. 17-én és 18-án Miskolcon, a Lévay József Református Gimnázium és Diákotthonban.