Hazánkban az elmúlt időszakban nem készült olyan felmérés, amely a vallásos emberek médiafogyasztási szokásait vizsgálta volna, pedig a 2022-es népszámlálási adatok szerint a magyar lakosság 43 százaléka vallja magát valamelyik felekezethez tartozónak. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság megbízásából kutatás kezdődött Egyházak, vallás és hitélet a médiában címmel. A vizsgálat célja, hogy feltérképezze a magyarországi vallási közösségek médiatartalom-fogyasztási szokásait.
A kutatás hátteréről és céljairól Figuláné Brlázs Ágnes, az NMHH kutatási szakértője, a Károli Gáspár Református Egyetem óraadó tanára nyilatkozott Páll László újságírónak. A kérdőívben szerepelnek általános médiafogyasztási szokásokat és vallási tartalmakat érintő kérdések. A válaszadók értékelhetik, mennyire elégedettek az elérhető vallási tartalmakkal.

Figuláné Brlázs Ágnes
A teljes írás a Reformatusoklapja.hu oldalon található.
Örömmel látjuk honlapunkon, ahol e cikkünk díjmentesen is elérhető – szeretettel ajánljuk figyelmébe további érdekes tartalmainkat.