A református többlet az oktatásban

2016. március 03., címkék: kompetencia, szontagh pál, reformáció 500, református okatás, pedagógiai intézet (rpi)

Létezik-e keresztyén oktatás? Hogyan azonosítható a keresztyén világnézet a pedagógusi szereppel? Van-e olyan, hogy keresztyén tanár? Vannak-e a tanításnak általánosan érvényes alapelvei, amelyek érvényesek a keresztyén pedagógiára is? – ezeket az alapkérdéseket tette fel A református többlet az oktatásban című előadásának elején Szontagh Pál. Az RPI igazgatója A reformáció tanítása – a tanítás reformációja címmel megrendezett kétnapos konferencián adott elő. Véleménye szerint a hívő embereknek van valamilyen „belső magjuk", ami jellemzi őket, bármilyen hivatást is választottak, bárhova állította is őket a Teremtő. Többlet, aminek ki kell sugározni tevékenységükre, függetlenül attól, hogy az a tevékenység éppen miben áll.

Istent keresem

1Krón 28

„...ismerd meg atyád Istenét, és szolgálj neki teljes szívvel és készséges lélekkel, mert megvizsgál az Úr minden szívet, és megismer minden szándékot és indulatot.” tovább >


Új fordítású Biblia / Károli-Biblia / Hitvallásaink